„Obsahom a úrovňou náročnosti zodpovedá úrovni B2 (úroveň A), úrovni B1 (úroveň B), resp. úrovni A2 (úroveň C) Spoločného európskeho referenčného rámca Rady Európy.
Externá časť maturitnej skúšky z anglického jazyka, francúzskeho jazyka, nemeckého jazyka, ruského jazyka, talianskeho jazyka a zo španielskeho jazyka sa skladá z centrálne vypracovanej, vo všetkých školách v rovnakom čase zadanej, pod externým dozorom konanej a externe vyhodnotenej písomnej skúšky – testu. Test má tri časti a skladá sa len z úloh s výberom odpovede a z úloh s krátkou odpoveďou.
Čítanie s porozumením – cieľom tejto časti je zistiť, ako žiaci rozumejú textu a ako sa vedia v ňom orientovať tak, aby pochopili hlavné myšlienky, základné súvislosti a vyriešili úlohy: doplňovanie chýbajúcich informácií, výber z viacerých možností, určenie správnosti alebo nesprávnosti výpovede.
Gramatika a lexika – testujú sa tu znalosti gramatických štruktúr a slovnej zásoby a ich správne použitie v kontexte. Žiaci majú do textových ukážok dopĺňať adekvátne gramatické tvary na základe výberu z viacerých možností.
Počúvanie s porozumením – v tejto časti majú žiaci preukázať, ako porozumeli základným informáciám, a riešiť úlohy: určenie správnosti alebo nesprávnosti výpovede, výber z viacerých možností a doplňovanie chýbajúcich informácií.
Úpravy pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
Test z cudzieho jazyka pre žiakov so sluchovým postihnutím nebude obsahovať úlohy na počúvanie s porozumením.
Písomnou formou internej časti je centrálne vypracovaný, vo všetkých školách v rovnakom čase zadaný, pod externým dozorom konaný a na základe centrálnych pokynov interne vyhodnotený test, ktorý sa bude skladať len z úloh s dlhšou odpoveďou.
Charakteristika úloh testu pre úroveň A:
a)
napísať jasný a detailný text na rôzne témy, ktoré žiaka zaujímajú,
b)
podrobne, štylisticky a jazykovo správne písať o udalostiach, reálnych alebo fiktívnych zážitkoch,
c)
napísať dobre zrozumiteľný príbeh,
d)
napísať pozdrav, pozvanie, odkaz, blahoželanie, telegram,
e)
napísať súkromný a formálny list, žiadosť, životopis, sťažnosť, reklamáciu, inzerát,
f)
opísať osobu, predmet, miesto, činnosť, situáciu,
g)
napísať súvislý text, v ktorom vyjadrí svoje názory, postoje, myšlienky, city,
h)
napísať referát, diskusný príspevok, správu, rozprávanie.
Charakteristika úloh testu pre úroveň B:
a)
jednoducho a jasne písať o témach, ktoré sú žiakovi známe a zaujímajú ho,
b)
vyjadriť svoj názor na témy, ktoré ho zaujímajú,
c)
vyjadriť svoje pocity (ľútosť, radosť, záujem, súcit a pod.),
d)
zvládnuť základné formy korešpondencie,
e)
napísať pozdrav, pozvanie, odkaz, blahoželanie, telegram,
f)
napísať súkromný a formálny list, žiadosť, životopis, sťažnosť, reklamáciu, inzerát,
g)
opísať osobu, predmet, miesto, činnosť, situáciu.
Charakteristika úloh testu pre úroveň C:
a)
jednoducho a jasne písať o témach, ktoré sú žiakovi známe a zaujímajú ho,
b)
zvládnuť základné formy korešpondencie,
c)
napísať pozdrav, pozvanie, odkaz, blahoželanie,
d)
napísať súkromný a formálny list, žiadosť, životopis, inzerát,
e)
jednoduchým spôsobom opísať osobu, predmet, miesto, činnosť, situáciu.“.