Typ:
Rozsudok
Právna veta:
Len úradom schválený prevádzkový poriadok, ako normatívny právny akt, mohol upravovať
spôsob a podmienky vykonania funkčnej skúšky, avšak len za predpokladu, že spôsob
a podmienky vykonania skúšky sa týkajú overovania a zisťovania technických podmienok
zariadenia a technických podmienok na jeho pripojenie do sústavy.
Prevádzkovateľ distribučnej sústavy ako obchodná spoločnosť sám o sebe nie je orgánom
verejnej správy. V súvislosti so skúmaním technických podmienok zariadenia výrobcu
elektriny a posudzovania jeho pripojenia do sústavy, má kompetenciu posudzovať len
technickú stránku zariadenia a technické podmienky pripojenia zariadenia do sústavy
a iba výlučne v tejto rovine má, zákonom delegovanú kompetenciu, vyhodnocovať a posudzovať
technické podmienky zariadenia výrobcu elektriny a technické podmienky na jeho pripojenie
do sústavy, pričom zákonodarca mu nedelegoval vyhodnocovanie iných, než technických,
podmienok.
Paragraf 5 ods. 14 zákona č. 309/2009 Z. z. jednoznačne upravil, že spôsob a podmienky,
ako má byť funkčná skúška prevádzkovateľom distribučnej sústavy realizovaná, má upraviť
prevádzkový poriadok, ktorý však musí byť schválený úradom a má charakter normatívneho
aktu a len úradom schválený prevádzkový poriadok (ako normatívny akt), môže jednotlivý
spôsob a podmienky vykonania skúšky, prevádzkovateľom distribučnej sústavy, upravovať.
Oznámenie alebo usmernenie prevádzkovateľa distribučnej sústavy nemá charakter normatívneho
aktu, a preto nemôže byť ani právne záväzným.
Je povinnosťou každého prevádzkovateľa distribučnej sústavy, v súlade so zákonom,
mať schválený prevádzkový poriadok a z tohto dôvodu bolo v kompetencii a aj povinnosťou
prevádzkovateľa distribučnej sústavy upraviť a doplniť, už existujúci prevádzkový
poriadok, v súlade so zákonom.