45/1960 Zb. v znení účinnom od 15. 4. 1960 do 31. 3. 1970
Čl. I
Vyhláška č. 5/1957 Ú. l. (Ú. v.) o poriadku plavebnej bezpečnosti na vnútrozemských vodách sa mení a doplňuje takto:
1.
§ 27 včítane nadpisu znie:
„§ 27
Kormové svetlá vlekov
(1)
Posledná jednotka vleku musí niesť okrem vrcholového svetla podľa ustanovenia § 26 ods. 1 kormové svetlo podľa ustanovenia § 23 ods. 1 písm. c). Ostatné jednotky závesu musia niesť taktiež kormové svetlo podľa ustanovenia § 23 ods. 1 písm. c); toto kormové svetlo musí však byť zaclonené matným sklom.
(2)
Ak sú na konci vleku bočne zoskupené plavidlá, musí niesť kormové svetlo každé z nich.
(3)
Ak sú všetky jednotky závesu zoskupené len bočne k remorkéru, musí niesť kormové svetlo remorkér a každá vlečená jednotka.“.
2.
§ 31 ods. 1 znie:
„(1) Plavidlá plávajúce pod plachtou a súčasne poháňané vlastným strojovým zariadením, ako aj plavidlá, ktoré používajú pri plavbe pomocné pohonné strojové zariadenie, musia niesť čierny kužeľ s vrcholom obráteným nahor, pokiaľ možno najvyššie, aby bol čo najlepšie viditeľný. Kužeľ musí byť najmenej 50 cm vysoký a priemer jeho základne musí byť najmenej 30 cm.”
3.
§ 65 ods. 2 znie:
„(2) Ak sú jednotlivé polia alebo časti pevných mostov označené
dvoma červenobielymi štvorcovými tabuľami postavenými na špičku, pričom biele špičky smerujú do stredu plavebného poľa,
dvoma stálymi okrajovými zelenými svetlami, medzi ktorými pri obojsmernej plavbe (preplávanie je dovolené po prúde i proti prúdu) je umiestené jedno žlté svetlo a pri jednosmernej plavbe (preplávanie je dovolené len buď po prúde alebo len proti prúdu) sú umiestené dve žlté svetlá nad sebou,
je preplávanie dovolené len medzi týmito znakmi.”
4.
§ 65 sa doplňuje odsekom 6 tohto znenia:
„(6) Na nízkych mostoch je umiestené označenie upozorňujúce na podjazdnú výšku.”
5.
§ 73 včítane nadpisu znie:
„§ 73
Znaky a svetlá stojacích plavidiel
(1)
Plavidlá, ktoré stoja mimo plavebnej dráhy - s výnimkou malých plavidiel a pltí - musia mať v noci na strane plavebnej dráhy biele obyčajné svetlo viditeľné zo všetkých strán.
(2)
Ak je viac plavidiel zoskupených pri brehu vedľa seba, musí niesť svetlo podľa odseku 1 len plavidlo stojace najbližšie k plavebnej dráhe.
(3)
Plavidlá, ktoré kotvia v plavebnej dráhe, musia mať označenie podľa § 78 ods. 1 a 2.”
Príloha 1 vyhlášky č. 5/1957 Ú. l. (Ú. v.) sa mení a doplňuje takto:
1. § 14 A bod 1 písm. c) znie:
„c) na Labe medzi Veletovom a Mělníkom pri vodných stavoch vyšších ako 2,50 m na vodočte v Brandýse nad Labem,”
2. § 14 A sa doplňuje odsekom 2 tohto znenia:
„(2) Plavba na Labe medzi Veletovom a Mělníkom je obmedzená takto:
a) pri vodných stavoch 1,50 m až 2,00 m na vodočte v Brandýse nad Labem je dovolená plavba najviac s jedným člnom v závese;
b) pri vodných stavoch 2,00 m až 2,50 m na vodočte v Brandýse nad Labem je dovolená plavba jednotlivým plavidlám, a to len vtedy, ak sú poháňané vlastným pohonným strojovým zariadením; plavba vlekov pri týchto vodných stavoch je zakázaná.”