Čakajte prosím...
A A A

Hľadaný výraz nenájdený

Hľadaný § nenájdený

45/1960 Zb. v znení účinnom od 15. 4. 1960 do 31. 3. 1970
45
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy
z 28. marca 1960,
ktorou sa mení a doplňuje vyhláška č. 5/1957 Ú. l. (Ú. v.) o poriadku plavebnej bezpečnosti na vnútrozemských vodách
Ministerstvo dopravy ustanovuje podľa § 2 ods. 3 zákona č. 152/1950 Zb. o úprave a bezpečnosti prevádzky vnútrozemskej plavby a podľa § 5 nariadenia ministra dopravy č. 51/1956 Zb. o plavebnej bezpečnosti na vnútrozemských vodách:

Čl. I

Vyhláška č. 5/1957 Ú. l. (Ú. v.) o poriadku plavebnej bezpečnosti na vnútrozemských vodách sa mení a doplňuje takto:
1.
§ 27 včítane nadpisu znie:
„§ 27
Kormové svetlá vlekov
Obr. 12
(1)
Posledná jednotka vleku musí niesť okrem vrcholového svetla podľa ustanovenia § 26 ods. 1 kormové svetlo podľa ustanovenia § 23 ods. 1 písm. c). Ostatné jednotky závesu musia niesť taktiež kormové svetlo podľa ustanovenia § 23 ods. 1 písm. c); toto kormové svetlo musí však byť zaclonené matným sklom.
Obr. 13
(2)
Ak sú na konci vleku bočne zoskupené plavidlá, musí niesť kormové svetlo každé z nich.
Obr. 14 a 15
(3)
Ak sú všetky jednotky závesu zoskupené len bočne k remorkéru, musí niesť kormové svetlo remorkér a každá vlečená jednotka.“.
2.
§ 31 ods. 1 znie:
Obr. 26
(1) Plavidlá plávajúce pod plachtou a súčasne poháňané vlastným strojovým zariadením, ako aj plavidlá, ktoré používajú pri plavbe pomocné pohonné strojové zariadenie, musia niesť čierny kužeľ s vrcholom obráteným nahor, pokiaľ možno najvyššie, aby bol čo najlepšie viditeľný. Kužeľ musí byť najmenej 50 cm vysoký a priemer jeho základne musí byť najmenej 30 cm.”
3.
§ 65 ods. 2 znie:
Obr. 73
(2) Ak sú jednotlivé polia alebo časti pevných mostov označené
a)
vo dne
dvoma červenobielymi štvorcovými tabuľami postavenými na špičku, pričom biele špičky smerujú do stredu plavebného poľa,
b)
v noci
dvoma stálymi okrajovými zelenými svetlami, medzi ktorými pri obojsmernej plavbe (preplávanie je dovolené po prúde i proti prúdu) je umiestené jedno žlté svetlo a pri jednosmernej plavbe (preplávanie je dovolené len buď po prúde alebo len proti prúdu) sú umiestené dve žlté svetlá nad sebou,
je preplávanie dovolené len medzi týmito znakmi.”
4.
§ 65 sa doplňuje odsekom 6 tohto znenia:
Obr. 73a
(6) Na nízkych mostoch je umiestené označenie upozorňujúce na podjazdnú výšku.”
5.
§ 73 včítane nadpisu znie:
„§ 73
Znaky a svetlá stojacích plavidiel
Obr. 84
(1)
Plavidlá, ktoré stoja mimo plavebnej dráhy - s výnimkou malých plavidiel a pltí - musia mať v noci na strane plavebnej dráhy biele obyčajné svetlo viditeľné zo všetkých strán.
(2)
Ak je viac plavidiel zoskupených pri brehu vedľa seba, musí niesť svetlo podľa odseku 1 len plavidlo stojace najbližšie k plavebnej dráhe.
Obr. 90 a 91
(3)
Plavidlá, ktoré kotvia v plavebnej dráhe, musia mať označenie podľa § 78 ods. 1 a 2.”
Príloha 1 vyhlášky č. 5/1957 Ú. l. (Ú. v.) sa mení a doplňuje takto:
1. § 14 A bod 1 písm. c) znie:
„c) na Labe medzi Veletovom a Mělníkom pri vodných stavoch vyšších ako 2,50 m na vodočte v Brandýse nad Labem,”
2. § 14 A sa doplňuje odsekom 2 tohto znenia:
„(2) Plavba na Labe medzi Veletovom a Mělníkom je obmedzená takto:
a) pri vodných stavoch 1,50 m až 2,00 m na vodočte v Brandýse nad Labem je dovolená plavba najviac s jedným člnom v závese;
b) pri vodných stavoch 2,00 m až 2,50 m na vodočte v Brandýse nad Labem je dovolená plavba jednotlivým plavidlám, a to len vtedy, ak sú poháňané vlastným pohonným strojovým zariadením; plavba vlekov pri týchto vodných stavoch je zakázaná.”