30.
Príloha č. 2 k vyhláške Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č.
265/1996 Z. z. znie:
Príloha č. 2 k vyhláške č.
265/1996 Z. z.VYHOTOVENIE PROTOKOLU O EMISNEJ KONTROLE A VYZNAČOVANIE EMISNEJ KONTROLY
Protokol o emisnej kontrole je tlačivo svetlozelenej farby formátu A4.
Séria a evidenčné číslo Protokolu o emisnej kontrole sa skladajú z označenia „SK“ a šesťmiestneho čísla. Po naplnení série „SK“ nasledujú série „SKA“ až „SKZ“.
Číslo pracoviska emisnej kontroly je poradové číslo, ktoré pridelilo ministerstvo tomuto pracovisku.
Protokol o emisnej kontrole vypisuje odborne spôsobilá osoba v dvoch vyhotoveniach podľa predtlače v súlade s údajmi zistenými v technickom preukaze vozidla a v Osvedčení o evidencii vozidla ustanovenými hodnotami veličín určenými výrobcom vozidla a podľa skutočne zistených údajov a nameraných hodnôt veličín. Rok výroby motora sa uvádza v prípadoch, ak nie je zhodný s rokom výroby vozidla, pokiaľ je jednoznačne určený.
Podľa výsledku meraní sa v protokole vyznačí záver o stave nameraných hodnôt veličín podľa podmienok ustanovených touto vyhláškou.
Ak namerané hodnoty veličín zodpovedajú ustanoveným podmienkam, v predtlači sa pri vozidlách so zážihovým motorom prečiarknu slová „nezodpovedajú“, „nespôsobilé“ a „nebola“, pri vozidlách so vznetovým motorom sa do kolonky „hodnotenie“ vyznačí písmenom „V“ a vyznačí sa čas platnosti emisnej kontroly dátumom, dokedy je emisná kontrola platná a kedy vzniká povinnosť vykonať ďalšiu emisnú kontrolu.
Ak namerané hodnoty veličín nezodpovedajú ustanoveným podmienkam, v predtlači sa prečiarknu slová „zodpovedajú“, „spôsobilé“ a „bola“ a nevyznačí sa čas platnosti emisnej kontroly.
V časti „Motor – druh paliva“ sa vyznačí „B“ pri benzínovom pohone, „LPG“ pri pohone skvapalneným plynom propán-butánom, „B/LPG“ pri alternatívnom benzínovom pohone alebo pohone skvapalneným plynom propán-butánom, „CNG“ pri pohone stlačeným plynom alebo bioplynom, „B/CNG“ pri alternatívnom benzínovom pohone alebo pohone stlačeným plynom, „D“ pri pohone na motorovú naftu.
V časti „Emisný systém“ sa vyznačí „BEZKAT“ pri nezdokonalenom (bezkatalyzátorovom) emisnom systéme, „NKAT“ pri emisnom systéme s neriadeným katalyzátorom.
V poznámke sa uvádzajú dôležité skutočnosti, ktoré sa zistili pri vykonávaní emisnej kontroly (napr. nesúlad výrobných čísiel motora s údajom uvedeným v technickom preukaze alebo v Osvedčení o evidencii vozidla, nemožnosť zistenia roku výroby motora).
Po vykonaní emisnej kontroly sa v Protokole o emisnej kontrole vyznačí deň, mesiac a rok vykonania emisnej kontroly a odborne spôsobilá osoba uvedie čitateľne svoje meno a priezvisko, podpisom potvrdí správnosť údajov a Protokol o emisnej kontrole opatrí odtlačkom pečiatky oprávnenej osoby (pracoviska emisnej kontroly). Originál Protokolu o emisnej kontrole vydá držiteľovi vozidla, kópiu založí a archivuje podľa podmienok ustanovených v informačnom systéme.“.