TECHNICKÉ POŽIADAVKY A VŠEOBECNÉ PODMIENKY PREVÁDZKOVANIA PLNIACICH ZARIADENÍ NA PLNENIE ZDOLA S RECIRKULÁCIOU PÁR A OCHRANOU PROTI PREPLNENIU CESTNÝCH CISTERNOVÝCH VOZIDIEL
1.1 Prípojka na plniacom ramene, ktoré je určené na prečerpávanie kvapaliny, musí vyhovovať vonkajšej časti prípojky s vnútorným uchytením 101,6 mm (štyri palce) a vnútornej časti prípojky s vonkajším uchytením, ktorá je umiestnená na cestnom cisternovom vozidle podľa smernice API Odporúčaná prax 1004, siedme vydanie, november1988: „Spodné plnenie a regenerácia pár pri cestných cisternových vozidlách MC - 306“, časť 2.1.1.1 - Typ potrubnej spojky na spodné plnenie.
1.2 Prípojka určená na spätné vedenie pár, ktorá sa nachádza na hadici recirkulácie pár plniaceho miesta, musí mať vonkajšiu časť s vnútorným bajonetovým prípojom s rozmerom 101,6 mm (štyri palce) a musí vyhovovať vnútornej časti s vonkajším bajonetovým prípojom s rozmerom 101,6 mm (štyri palce) umiestnenej na vozidle podľa smernice API Odporúčaná prax 1004, siedme vydanie, november 1988: „Spodné plnenie a regenerácia pár pri cestných cisternových vozidlách MC - 306“, časť 4.1.1.2 - Prípojka na odvod pár.
Poznámka: Pod smernicou API sa rozumie smernica Amerického ropného ústavu (American Petroleum Institute).
2.1 Obvyklá rýchlosť prietoku benzínu jedným ramenom pri plnení je 2 300 l/min., najviac však 2 500 l/ min.
2.2 Pri špičkovom odbere z distribučného skladu môže vzniknúť v zbernom systéme pár plniaceho miesta vrátane spätného zberného systému pár na strane vozidlovej prípojky spätného vedenia pár maximálny protitlak 5,5 kPa (55 mbar).
2.3 Všetky schválené cestné cisternové vozidlá s plnením zdola musia byť vybavené štítkom, ktorý udáva, aký môže byť maximálny počet plniacich ramien na každom z nich súčasne v činnosti, tak aby bolo zaručené, že pri maximálnom tlaku v zbernom systéme podľa bodu 2.2 neuniknú žiadne pary cez ventily pretlakových a podtlakových komôr.
3. Pripojenie uzemnenia vozidla - detekcia preplňovania
3.1 Plniaca rampa musí byť vybavená kontrolnou detekčnou jednotkou preplnenia vozidla, ktorá, ak je pripojená k vozidlu, musí zabezpečiť spoľahlivý povoľovací signál umožňujúci plnenie v prípade, keď snímač preplnenia komory nedetekoval vysokú hladinu.
3.2 Cestné cisternové vozidlo musí byť pripojené na kontrolnú jednotku prostredníctvom10-kolíkového normovaného elektrického konektora. Vonkajší konektor musí byť namontovaný na cestnom cisternovom vozidle a vnútorný konektor na pohyblivom vedení, ktoré je pripojené na kontrolnú jednotku na plniacom zariadení.
3.3 Detektormi vysokej hladiny vo vozidle musia byť dvojvodičové termistorové snímače, dvojvodičové optické snímače alebo päťvodičové optické snímače, alebo zlučiteľné ekvivalenty za predpokladu, že systém je zabezpečený proti poruche. Termistory v termistorovom snímači musia mať záporný teplotný koeficient.
3.4 Kontrolná jednotka plniaceho zariadenia musí byť vhodná pre obidva systémy - dvojvodičové aj päťvodičové.
3.5 Cestné cisternové vozidlo musí byť pripojené k plniacemu zariadeniu cez spoločné vratné vedenie snímačov preplnenia, ktoré musí byť pripojené na 10. kolík na vonkajšom konektore cez podvozok vozidla. Desiaty kolík na vnútornom konektore musí byť pripojený na puzdro kontrolnej jednotky, ktoré musí byť pripojené na uzemnenie plniaceho zariadenia.
3.6 Schválené cestné cisternové vozidlá s plnením zdola musia mať identifikačný štítok podľa bodu 2.3, ktorý špecifikuje typ inštalovaných detekčných snímačov preplnenia - dvojvodičových alebo päťvodičových.
4.1 Zariadenia na plnenie kvapaliny a zber pár na plniacom mieste sa musia pripojiť k cestným cisternovým vozidlám takto:
4.1.1 Výška strednej osi kvapalinových adaptérov musí byť maximálne 1,4 m bez naloženia a minimálne 0,5 m s naložením a odporúčaná výška od 0,7 až do 1,0 m.
4.1.2 Horizontálny rozostup adaptérov nesmie byť menší ako 0,25 m (odporúčaný rozostup najmenej 0,3 m).
4.1.3 Všetky kvapalinové adaptéry sa musia umiestniť v kryte, ktorého dĺžka nepresahuje 2,5 m.
4.1.4 Adaptér zberu pár sa musí prednostne umiestniť vpravo od kvapalinových adaptérov vo výške do 1,5 m bez nákladu a nad 0,5 m s nákladom.
4.2 Prípojka uzemnenia a preplnenia sa musí umiestniť vpravo od kvapalinových adaptérov a adaptéru zberu pár vo výške do 1,5 m bez nákladu a nad 0,5 m s nákladom.
4.3 Prípojky uvedené v bode 4.2 sa musia umiestniť len na jednej strane cestného cisternového vozidla.
5. Bezpečnostné opatrenia
5.1 Detekcia preplnenia a uzemnenie
Ak nie je povoľovací signál od kombinovanej kontrolnej jednotky uzemnenia a nie je detekcia preplnenia, plnenie sa nesmie povoliť.
Ak ide o stav preplnenia alebo straty uzemnenia cestného cisternového vozidla, kontrolná jednotka na rampe musí uzavrieť ventil kontroly plnenia na rampe.
Ak nebola pripojená hadica zberu pár na cestné cisternové vozidlo a nie je umožnený voľný priechod pre vytlačené pary, aby prúdili z vozidla do systému jednotky zberu pár, plnenie sa nesmie povoliť.