2.
Absolvent rozširujúceho programu je spôsobilý
2.1.
identifikovať vlastné osobnostné dispozície a profesijné kompetencie vedúceho zamestnanca,
2.2.
posúdiť vlastnú organizáciu práce a manažment času a navrhnúť ich optimalizáciu,
2.3.
aplikovať vhodné formy manažérskej komunikácie v rôznych situáciách,
2.4.
reflektovať zásady spoločenskej etikety a protokolu,
2.5.
identifikovať štýly vedenia zamestnancov,
2.6.
uplatniť vhodný štýl vedenia zamestnancov s ohľadom na situácie a potreby zamestnancov,
2.7.
uplatniť motivačné stratégie na zvyšovanie pracovnej výkonnosti zamestnancov,
2.8.
navrhnúť program adaptačného vzdelávania začínajúcich pedagogických zamestnancov a začínajúcich odborných zamestnancov,
2.9.
poskytnúť zamestnancovi hodnotiacu spätnú väzbu o jeho pracovných výsledkoch,
2.10.
vytvoriť podmienky na efektívnu spoluprácu zamestnancov školy alebo školského zariadenia,
2.11.
zavádzať zásady riešenia a predchádzania konfliktov,
2.12.
vytvárať podmienky na predchádzanie rizikového správania detí, žiakov, poslucháčov a zamestnancov na pracovisku,
2.13.
posúdiť a navrhnúť zmeny systému riadenia a rozvoja ľudských zdrojov v škole alebo v školskom zariadení,
2.14.
identifikovať a analyzovať kultúru školy alebo školského zariadenia,
2.15.
posúdiť vnútorné prostredie a vzťahy v škole alebo v školskom zariadení,
2.16.
navrhnúť zmenu vybraných prvkov vnútorného prostredia a kultúry školy alebo školského zariadenia,
2.17.
navrhnúť možnosti rozvoja školy alebo školského zariadenia ako učiacej sa organizácie,
2.18.
navrhnúť kompetenčný profil pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca,
2.19.
navrhnúť plán vlastného hodnotenia školy alebo školského zariadenia,
2.20.
vybrať a použiť vhodné metódy a nástroje vlastného hodnotenia školy alebo školského zariadenia,
2.21.
vyhodnotiť a interpretovať výsledky vlastného hodnotenia školy alebo školského zariadenia,
2.22.
navrhnúť opatrenia na zlepšenie stavu vybraných oblastí vlastného hodnotenia školy alebo školského zariadenia,
2.23.
aplikovať princípy, metódy a techniky projektového manažmentu v škole alebo v školskom zariadení,
2.24.
navrhnúť projekt riadenia zmeny v súlade s potrebami a cieľmi rozvoja školy alebo školského zariadenia,
2.25.
posúdiť a vytvoriť stratégie profesijného rozvoja pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov,
2.26.
riadiť profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov školy alebo školského zariadenia,
2.27.
efektívne riadiť inkluzívne vzdelávanie v škole a školskom zariadení a riadiť metodickú podporu inkluzívneho vzdelávania,
2.28.
aplikovať v riadiacej činnosti digitálne kompetencie,
2.29.
riadiť digitalizáciu procesov v škole a školskom zariadení,
2.30.
prideľovať a organizovať prácu podriadených zložiek a zamestnancov v súlade so základnými princípmi deľby práce,
2.31.
aplikovať zásady kontrolnej činnosti, navrhovať a využívať kontrolné mechanizmy pri realizácii strategického plánu školy alebo školského zariadenia v rámci jednotlivých druhov kontrolnej činnosti a systémov manažérstva kvality,
2.32.
vyhľadávať, získavať a využívať relevantné údaje v riadiacej činnosti,
2.33.
aplikovať v riadiacej činnosti zásady krízového riadenia,
2.34.
pracovať so školským informačným systémom,
2.35.
archivovať dokumentáciu školy a školského zariadenia v súlade s právnymi predpismi.