Ak je veľkosť informačných technológií v správe jedného orgánu riadenia taká, že sa na ich údržbu, prevádzku, alebo rozvoj rozpočtujú ročne bežné výdavky
14) v sume najmenej 2 000 000 eur, správca vo vzťahu k nim plní povinnosti podľa
§ 14 ods. 5 zákona tak, že pre elektronické služby s grafickým používateľským rozhraním sú určené
a)
osoba, ktorá v oblasti zlepšovania používateľskej skúsenosti informačných technológií verejnej správy
1.
identifikuje používateľské problémy informačných technológií verejnej správy a navrhuje riešenie týchto problémov formou cieľov na zlepšenie používateľskej skúsenosti prostredníctvom požiadaviek na rozvoj, zmenu, vývoj alebo dodanie informačného systému verejnej správy,
2.
vypracúva plán postupu pre naplnenie požiadaviek na zlepšovanie používateľskej skúsenosti a dohliada na ich dodržiavanie,
f)
činitele ovplyvňujúce používateľskú skúsenosť elektronických služieb orgánu riadenia, ktoré sa zohľadňujú v procese elektronizácie agendy verejnej správy, pričom týmito činiteľmi sú najmenej
1.
prístup k elektronickej službe a používateľská cesta k elektronickej službe,
2.
spôsob autentifikácie, ak si to elektronická služba vyžaduje,
3.
spôsob autorizácie elektronických podaní,
4.
časová odozva elektronickej služby,
5.
dostupnosť elektronickej služby medzi rôznymi operačnými systémami, webovými prehliadačmi a zariadeniami,
6.
používanie súborov a elektronických dokumentov, možnosť výstupných formátov, prenositeľnosti súborov a zdieľania súborov a elektronických dokumentov do iných elektronických služieb,
7.
rýchlosť vybavenia elektronického podania prostredníctvom elektronickej služby alebo minimalizácia počtu krokov potrebných na vybavenie služby,
8.
presnosť, úplnosť a zrozumiteľnosť informácií poskytovaných pri využívaní elektronickej služby vrátane informácií o službe na ústrednom portáli verejnej správy,
15)9.
dostupnosť elektronickej služby pre cudzincov a v inej jazykovej mutácii,
10.
transparentnosť pri zbere a spracúvaní osobných údajov a
11.
technická a procesná podpora poskytnutá telefonicky, prostredníctvom elektronickej komunikácie alebo osobne.