Čakajte prosím...
A A A

Hľadaný výraz nenájdený

Hľadaný § nenájdený

135/2022 Z. z. v znení účinnom od 1. 5. 2022
135

VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky
zo 7. apríla 2022,
ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky č. 381/2021 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o kvalifikačných predpokladoch člena posádky plavidla vykonávajúceho plavbu na vnútrozemskej vodnej ceste, ktorá je prepojená so splavnou sieťou vodných ciest iného členského štátu
Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky podľa § 30 ods. 29§ 31a ods. 10 zákona č. 338/2000 Z. z. o vnútrozemskej plavbe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov ustanovuje:

Čl. I

Vyhláška Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky č. 381/2021 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o kvalifikačných predpokladoch člena posádky plavidla vykonávajúceho plavbu na vnútrozemskej vodnej ceste, ktorá je prepojená so splavnou sieťou vodných ciest iného členského štátu sa mení a dopĺňa takto:
1.
V § 1 písm. c) sa slová „zoznam týchto úsekov vnútrozemských vodných ciest“ nahrádzajú slovami „úsek vnútrozemskej vodnej cesty“.
2.
V § 12 odsek 1 znie:
„(1)
Lodný kapitán Európskej únie musí na získanie osobitného povolenia na plavbu na vnútrozemských vodných cestách so špecifickým rizikom, ktoré sú prepojené so splavnou sieťou vodných ciest iného členského štátu, absolvovať dodatočnú plavebnú prax a mať vedomosti z oblasti plavebného zemepisu, plavebnej náuky a poznať hydromorfologické vlastnosti týchto úsekov a pravidlá pre plavbu na úsekoch vnútrozemskej vodnej cesty so špecifickým rizikom. Dodatočná plavebná prax sa musí zaznamenať v služobnej lodníckej knižke Európskej únie v rozsahu ôsmich plavieb v poprúdnom smere a ôsmich plavieb v protiprúdnom smere počas posledných desiatich rokov, z toho najmenej tri plavby v poprúdnom smere a tri plavby v protiprúdnom smere počas posledných troch rokov na vnútrozemských vodných cestách so špecifickým rizikom, ktoré sú prepojené so splavnou sieťou vodných ciest iného členského štátu.“.
3.
V § 12 ods. 3 sa slová „Zoznam úsekov vnútrozemských vodných ciest so špecifickým rizikom, ktoré sú prepojené“ nahrádzajú slovami „Úsek vnútrozemskej vodnej cesty so špecifickým rizikom, ktorý je prepojený“.
4.
V § 15 ods. 1 sa na konci pripája táto veta:
„Overenie vedomostí podľa § 12 sa vykonáva písomným testom.“.
5.
Príloha č. 3 vrátane nadpisu znie:
„Príloha č. 3 k vyhláške č. 381/2021 Z. z.
ÚSEK VNÚTROZEMSKEJ VODNEJ CESTY SO ŠPECIFICKÝM RIZIKOM,

KTORÝ JE PREPOJENÝ SO SPLAVNOU SIEŤOU VODNÝCH CIEST

INÉHO ČLENSKÉHO ŠTÁTU



Na hraničnom úseku vnútrozemskej vodnej cesty Dunaj s Maďarskom je úsek vnútrozemskej vodnej cesty so špecifickým rizikom od r. km 1811,00 po r. km 1708,00.
Časti tohto úseku vnútrozemskej vodnej cesty sú označené pobrežnými signálnymi znakmi A.4, B.8 a C.3a podľa Európskych pravidiel pre plavbu na vnútrozemských vodných cestách schválených Rezolúciou Európskej hospodárskej komisie Organizácie Spojených národov č. 24/1985 (ECE/TRANS/SC.3/115).
Na tomto úseku vnútrozemskej vodnej cesty dochádza k častej zmene priečneho profilu koryta, ktorý sa mení v závislosti od veľkosti prietoku. Vyskytujú sa tu úžiny a zároveň aj brodové úseky, na ktorých platí zákaz stretávania plavidiel alebo predbiehania plavidiel. Niektoré časti tohto úseku vnútrozemskej vodnej cesty majú osobitnú hydromorfologickú charakteristiku s výskytom skalnatých prahov.“.

Čl. II

Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. mája 2022.
Andrej Doležal v. r.